Google Home po týdnu užívání

Technologiím vůbec nerozumím, ale to mi nijak nepřekáží k tomu, abych je měla ráda. Nemůžu si pomoct. Když zaznamenám nějakou novinku, která by se mi aspoň trochu mohla hodit, začnu po ní toužit. Asi jako to mají jiné ženy s botami (kterých mám velmi málo a ve velmi špatném stavu…).

Když jsem tedy loni zaznamenala první zprávy o Google Home, bylo jasné, že dřív nebo později podlehnu. Četla jsem o něm každý článek, který mi přišel pod ruku a doma si pomalu připravovala půdu vyjmenováváním vlastností, které jsou tak super, že nám velmi zpříjemní nebo zjednoduší život.

Ta doba přišla zhruba před týdnem. Google Home začal být dostupný v Německu a to už je vlastně za humny. Probojovala jsem se přes německy hovořící Google obchod, na miliontý pokus zadala správné údaje a modlila se, aby to vyšlo. A povedlo se! Za necelý týden od objednávky byl nový člen domácnosti doma.

Prvotní nastavení bylo (oproti proklikání se v německém internetovém obchodě) snadné a víceméně se udělalo samo. Nastavili jsme jazyk na americkou angličtinu a začali zkoušet co umí.

Google Home komunikuje s celou řadou aplikací a s jinými ho to můžete naučit. Po pochvalných recenzích na jeho repráčky jsme samozřejmě chtěli vyzkoušet, jak hraje. Můžete si nechat hrát rádio (tím, že mu řeknete ať hraje určitou frekvenci), nicméně pokud chcete pouštět hudbu ze svého účtu na Google Play nebo Spotify, měli byste to nastavit při jeho prvotním zapnutí, když se nastavuje a zeptá se vás na to (nebo aspoň my nepřišli na to, jak to tam nastavit dodatečně – takže jsme milý Google Home museli po dni používání restartovat, abychom tam ten účet šoupli rovnou). Od té doby už bylo vše v pořádku. A mimochodem, recenze nelhaly. Hraje skutečně dobře a když chcete, skutečně hlasitě.

A to byl pro mě jeden z velkých důvodů, proč Google Home pořídit. Když necháváme hrát klasické rádio, tak musíme ladit několikrát denně. Jednomu vadí ranní show na téhle stanici, druhému vadí odpolední show na další stanici a všudypřítomné reklamy způsobují, že krom jejich hudebního podkresu neslyšíte hudbu žádnou. Teď prostě Googlu oznámíme, aby začal hrát umělce/album/písničku/playlist. Hlasem si korigujete i hlasitost, takže když začne hrát vaši oblíbenou, zvýšíte na maximum (a můžete křepčit po pokoji) a když zvoní telefon, prostě řeknete, ať se pauzne a máte ticho a klid. Nemusíte běhat po pokoji, hledat ovladač, probouzet počítač nebo mobil ze spánkového režimu. Prostě jen nahlas vyslovíte, co chcete. Google Home má navíc skvělý dosah. Slyší mě i přes zeď z druhého pokoje a reaguje, aniž bych nějak hulákala. A slyší mě dobře, i když sám hraje.

Krom toho (jak už vlastně i jeho název a „mateřská společnost“ napovídá) mu můžete klást otázky. V televizi běžel nějaký pořad, kde zmínili Charlieho Chaplina a my se doma začali dohadovat, odkud byl – a opět – nemusíte jít hledat mobil, otvírat počítač, prostě se jen zeptáte a Google Home vám okamžitě odpoví.

Stejně tak ho můžete používat pro plánování. Když se vzbudíte, stačí mu popřát dobré ráno a Google Home vám po přání dobrého rána zpátky řekne aktuální počasí v místě, kde bydlíte (nebo si nastavíte) a jeho předpověď na celý den. Řekne vám, pokud máte v kalendáři na den naplánované nějaké akce a pokud máte nastavené, pustí vám krátké zprávy (v menu v chytré aplikaci si nastavíte, které chcete slýchat).

Já ho ale ani tak nepoužívám k plánování svého kalendáře, jako spíš „časovače“. Ráda vařím, ale nerada stojím v kuchyni a čekám (a mám dost děravou paměť). Takže když dám brambory na sporák a začnou se vařit, řeknu Google Home, ať mi řekne až uplyne 20 minut a můžu pustit milé brambory z hlavy. Stejně tak ho můžete používat jako budíka nebo jako každodenní připomínku, že si máte vzít v určitou dobu prášky.

V budoucnu budu Google Home určitě využívat k ovládání chytrých světel (které ještě bohužel nemám a vzhledem ke stavu mého bankovního konta ještě nějakou dobu mít nebudu). Můžete si koupit třeba jen jednu chytrou žárovku za necelé 4 stovky, nebo třeba světelný pásek a vytvářet si různé atmosféry díky osvícení, které lze ovládat hlasem (nebo díky možnosti IFTTT, s kterou si Google Home můžete víc přizpůsobit, si můžete nastavit, že při určité činnosti má automaticky zapnout světlo na určitou intenzitu nebo barvu a nemusíte mu to dál říkat).

Umí toho samozřejmě víc. Já třeba pořád bojuju s nastavením Netflixu. Nevím, jestli je to jen mojí neschopností, nebo to prostě ještě není určené pro náš (respektive německý) trh. Ale nejde mi to. Pokud máte Chromecast (což já mám), díky kterému i z blbé televize uděláte chytrou a zároveň účet na Netflixu, tak byste měli hlasovým povelem přes Google Home spustit určitý pořad z Netflixu na vaší televizi (v které je funkční Chromecast). Nebo se snažím nahrát si svoji koupenou audioknihu někam tak, abych mohla Googlu Home říct, ať mi ji pustí. Zatím se mi to nepovedlo, ale neztrácím naději.

Stejně tak se těším na další aktualizace, které snad postupně přinesou možnosti, které Google Home už zvládá v Americe (jako je třeba telefonování nebo psaní zpráv hlasovým pokynem zdarma přes wifi).

A když budete googlit, najdete stránky a návody, které Vám pomůžou objevit nové a nové věci, které s Google Home můžete dělat (skvělá je třeba: tahle stránka ). Na vaši žádost vám třeba zazpívá, bude s vámi hrát vědomostní kvíz, něco vám přeloží do/z cizího jazyka, bude vám věštit z křišťálové koule a nebo spustí beat box pro vaše vlastní vystoupení.

Mojí osobně asi nejoblíbenější funkcí ale je, že když si chci dát krátkého šlofíčka (zbývá 45 minut do oběda), řeknu mu, aby začal hrát zvuky oceánu (lesa, bouřky, deště…), natáhnu se na sedačku a nechám se unášet do sladkého spánku.

Kdybych to měla shrnout, Google Home je skvělý v tom, že nemusíte kvůli každé blbosti sedat za počítač, nebo sahat po mobilu (kde na vás vyskočí e-maily a spoustu jiných upozornění a reklam a najednou u toho počítače nebo mobilu sedíte půl hodiny, ani nevíte jak). Když vás něco zajímá, prostě se zeptáte (místo abyste nad tím mávli rukou), posloucháte svoji oblíbenou hudbu bez „hrozně ftipných“ moderátorů a reklam a můžete trochu ulevit své děravé paměti a uložit časové údaje a seznamy do Google Home.

Screenshot_2017-08-26-11-47-27.jpg

Napsat komentář